L-am cunoscut pe Dan la un eveniment despre branding. Dupa doua luni, ne-am reintalnit intr-o sesiune de mentorat. Prima lui intrebare?
“Serios, voi chiar nu trimiteti oferte pe email?”
Pentru cineva obisnuit cu pitch-uri si cereri de pret, raspunsul meu a fost socant. Dar de acolo a pornit o conversatie despre clienti, selectie si directie strategica.
De ce nu trimitem oferte pe email
I-am explicat ca la INOVEO nu trimitem oferte fara o discutie. Vrem sa intelegem ce tip de om si business e in spatele cererii. Cautam aliniere de valori si viziune.
Dan conduce o agentie cu 30 de programatori. Are proiecte, echipa, deadline-uri. Dar simtea ca intra pe pilot automat.
“Iau proiecte unul dupa altul si sunt prins in acest joc.”
Selectia clientilor. Sau curajul de a pierde
L-am intrebat:
– De ce accepti anumite proiecte?
– Iti provoaca gandirea? Sau doar vin?
– Ai un sistem de selectie?
– Iti permiti sa spui „nu”?
Discutia noastra a intrat in zona vulnerabila a antreprenoriatului: frica de a pierde clienti si ideea de „suficient”. Ce inseamna sa alegi constient, nu din teama?
Un logo de chitara si o intrebare buna
La un moment dat, mi-a aratat un logo desenat de sotia lui. O chitara stilizata, greu de descifrat.
Nu i-am dat un verdict.
L-am intrebat in schimb:
– Pentru cine e logo-ul?
– Ce ar trebui sa simta cel care il vede?
– Ramane cu ceva in minte dupa?
L-am dezamagit ca n-am spus „da” sau „nu”. Dar brandingul nu se judeca doar pe design. Se evalueaza in context: ce stii sa faci, cui te adresezi si ce vrei sa construiesti.
De la site-uri facute pe repede inainte la munca cu bucurie
Am discutat despre piata de web design din Romania.
Despre clienti care “vor ceva simplu”, dar nu inteleg imaginea.
Despre cum ajungi sa livrezi functional, dar fara bucurie.
L-am provocat sa schimbe abordarea.
Sa nu mai vanda executie.
Sa invite clientii sa invete cu el, nu sa-i comande.
Sa trateze propriul business ca pe un client – cu strategie si sens.
Ce s-a intamplat dupa sesiune
Conversatia noastra a continuat pe WhatsApp.
I-am trimis un link catre site-ul gursk.ro – un proiect recent facut de noi.
El a reactionat imediat:
“Ce bine ca vad un site mai creativ.”
“Imi place abordarea voastra, diferita.”
“Cam cat timp si ce buget ar trebui sa-mi aloc pentru un astfel de site?”
A propus o noua intalnire, fizic.
Am stabilit ora si locul. Ne vom vedea pe 16 iulie. Vom continua.
De ce scriu acest articol
Nu e despre mine sau despre Dan.
E despre orice antreprenor care simte ca businessul merge… dar fara el.
Care a uitat sa aleaga. Sau care nu mai simte sensul.
E despre curajul de a refuza proiecte.
Despre cum brandingul adevarat incepe cu intrebari. Nu cu oferte.
Vrei si tu claritate pentru brandul tau?
Pentru sesiuni de mentorat, click aici si programeaza o intalnire.
Discutam concret, structurat si aplicat – exact ce ai nevoie ca sa mergi mai departe. Cu incredere.
Disclaimer:
Ceea ce am mentionat aici este astfel prezentat incat sa ramana esenta, dar datele confidentiale sa ramana in continuare asa.
Iar numele, cu exceptia numelui meu… nu sunt chiar atat de diferentiatoare. Persoanele, da.