INAPOI

De la „vreau oferta” la „hai sa vorbim întâi”

L-am cunoscut pe Dan la un eveniment despre branding. Dupa doua luni, ne-am reintalnit intr-o sesiune de mentorat. Prima lui intrebare?

“Serios, voi chiar nu trimiteti oferte pe email?”

Pentru cineva obisnuit cu pitch-uri si cereri de pret, raspunsul meu a fost socant. Dar de acolo a pornit o conversatie despre clienti, selectie si directie strategica.


De ce nu trimitem oferte pe email

I-am explicat ca la INOVEO nu trimitem oferte fara o discutie. Vrem sa intelegem ce tip de om si business e in spatele cererii. Cautam aliniere de valori si viziune.

Dan conduce o agentie cu 30 de programatori. Are proiecte, echipa, deadline-uri. Dar simtea ca intra pe pilot automat.

“Iau proiecte unul dupa altul si sunt prins in acest joc.”


Selectia clientilor. Sau curajul de a pierde

L-am intrebat:
– De ce accepti anumite proiecte?
– Iti provoaca gandirea? Sau doar vin?
– Ai un sistem de selectie?
– Iti permiti sa spui „nu”?

Discutia noastra a intrat in zona vulnerabila a antreprenoriatului: frica de a pierde clienti si ideea de „suficient”. Ce inseamna sa alegi constient, nu din teama?


Un logo de chitara si o intrebare buna

La un moment dat, mi-a aratat un logo desenat de sotia lui. O chitara stilizata, greu de descifrat.
Nu i-am dat un verdict.
L-am intrebat in schimb:
– Pentru cine e logo-ul?
– Ce ar trebui sa simta cel care il vede?
– Ramane cu ceva in minte dupa?

L-am dezamagit ca n-am spus „da” sau „nu”. Dar brandingul nu se judeca doar pe design. Se evalueaza in context: ce stii sa faci, cui te adresezi si ce vrei sa construiesti.


De la site-uri facute pe repede inainte la munca cu bucurie

Am discutat despre piata de web design din Romania.
Despre clienti care “vor ceva simplu”, dar nu inteleg imaginea.
Despre cum ajungi sa livrezi functional, dar fara bucurie.

L-am provocat sa schimbe abordarea.
Sa nu mai vanda executie.
Sa invite clientii sa invete cu el, nu sa-i comande.
Sa trateze propriul business ca pe un client – cu strategie si sens.


Ce s-a intamplat dupa sesiune

Conversatia noastra a continuat pe WhatsApp.
I-am trimis un link catre site-ul gursk.ro – un proiect recent facut de noi.
El a reactionat imediat:

“Ce bine ca vad un site mai creativ.”
“Imi place abordarea voastra, diferita.”
“Cam cat timp si ce buget ar trebui sa-mi aloc pentru un astfel de site?”

A propus o noua intalnire, fizic.
Am stabilit ora si locul. Ne vom vedea pe 16 iulie. Vom continua.


De ce scriu acest articol

Nu e despre mine sau despre Dan.
E despre orice antreprenor care simte ca businessul merge… dar fara el.
Care a uitat sa aleaga. Sau care nu mai simte sensul.

E despre curajul de a refuza proiecte.
Despre cum brandingul adevarat incepe cu intrebari. Nu cu oferte.


Vrei si tu claritate pentru brandul tau?
Pentru sesiuni de mentorat, click aici si programeaza o intalnire.
Discutam concret, structurat si aplicat – exact ce ai nevoie ca sa mergi mai departe. Cu incredere.


Disclaimer:
Ceea ce am mentionat aici este astfel prezentat incat sa ramana esenta, dar datele confidentiale sa ramana in continuare asa.
Iar numele, cu exceptia numelui meu… nu sunt chiar atat de diferentiatoare. Persoanele, da.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from De la „vreau oferta” la „hai sa vorbim întâi”

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from De la „vreau oferta” la „hai sa vorbim întâi”

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from De la „vreau oferta” la „hai sa vorbim întâi”

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Citeste tot articolul from De la „vreau oferta” la „hai sa vorbim întâi”

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.