INAPOI

O carte aparent simpla: The Creative Act – Rick Rubin

Rick Rubin nu scrie. Rick Rubin sculpteaza spatii in care linistea devine sol fertil pentru creativitate. Nu-ti da instructiuni, nu te motiveaza in mod conventional. In schimb, iti ofera ceva mult mai rar: o stare. O apropiere de tine insuti. O intoarcere la acel loc din care incepe orice lucru autentic.

Cartea lui, The Creative Act, nu este despre muzica. Este despre viata creativa – adica despre orice viata traita cu atentie, prezenta si curaj. Este despre relatia ta cu lumea. Nu cu deadline-urile sau cu succesul. Ci cu acel strat profund in care se intampla, de fapt, toate transformarile importante.

Multi producatori celebri sunt asociati cu un sound. Rubin e asociat cu o energie: creeaza contexte in care artistii, indiferent de genul sau traditia lor, isi gasesc adevarul interior. In carte, vorbeste despre cum sa traiesti cu aceasta atentie indreptata spre ce e viu, viu in tine. Cum sa nu blochezi curgerea. Cum sa nu-ti strici drumul incercand sa controlezi destinatia.

Structura cartii e neobisnuita – scurta, fragmentara, aproape meditativa. Capitol dupa capitol, Rubin te provoaca sa te opresti, sa reflectezi, sa simti. Unii au spus ca e prea vaga. Altii ca e formata doar din clisee. Dar adevarul e ca aceasta carte nu e scrisa pentru minte. E pentru inima. Sau mai exact, pentru acel loc nedefinit dintre cele doua.

Cand esti in impas, poate fi de-ajuns sa o deschizi la intamplare. Sa gasesti o propozitie ca „Uneori, cea mai buna forma de implicare este detasarea” si sa-ti reamintesti ca nu esti singur in framantarea ta. Ca procesul e sinuos. Ca creativitatea nu e un sprint, ci un ritm interior.

Unii (din fericire) au criticat cartea ca fiind superficiala. Nu este. Este, de fapt, o reprezentare profunda si inspirationala a unei forme de a fi – mai ales pentru cei care traiesc din creatie. Sa intelegi de ce faci ceea ce faci, cum o faci si de ce conteaza – asta nu e superficial. Este chiar esenta noastra, adevarul nostru. Iar Rick Rubin il pune pe hartie magnific.

Hai sa recunoastem: orice incercare de a patrunde misterul a ceea ce este „creativitatea” va fi intampinata cu scepticism. Va fi ironizata, etichetata ca fiind „hipiotisme” si alte prostii. Dar asta e o tampenie. Pentru ca tocmai ce nu se poate explica ne face umani. A simti ceva atat de profund incat nu poate fi explicat – asta ne defineste.

Daca nu esti de acord, incearca sa explici cuiva de ce iubesti o anumita persoana. Sau o culoare. Sau o poezie, un animal, o pictura, o mancare, un loc sau o bucata de muzica. Sigur, vei gasi ceva de spus. Dar niciodata nu va cuprinde tot ce simti. Pentru ca atunci cand stii ca ceva este adevarat, nicio explicatie nu e suficienta. Si asta, prieteni, e ceea ce atinge aceasta carte. De asta ma voi intoarce la ea din nou si din nou.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from O carte aparent simpla: The Creative Act – Rick Rubin

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from O carte aparent simpla: The Creative Act – Rick Rubin

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from O carte aparent simpla: The Creative Act – Rick Rubin

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Citeste tot articolul from O carte aparent simpla: The Creative Act – Rick Rubin

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.