BACK
Scris de Marius Chiriac

Web Design Trends: Glassmorphism

Trendurile in UI se schimba des. Unele rezista in timp altele sunt uitate foarte rapid. Am vorbit in alt articol despre Neumorphism care, desi inca este folosit ocazional, nu a devenit foarte popular in randul web designerilor.

Glassmorphism-ul este denumirea populara data trendului in design care foloseste efectul de sticla mata (semi-transparenta). Acest design nu este unul nou, el fiind folosit in trecut in diverse aplicatii inclusiv sisteme de operare precum Windows Vista si iOS 7, dar in ultima perioada a inceput sa vada o resurectie in popularite in special in web, iar ultimele sisteme de operare de la Apple (Big Sur) si Microsoft (Windows 11) folosesc acest efect.

Efectul este realizat prin folosirea de blur la background (similar cu gaussian blur) deseori acompaniat de o margine de 1 pixel alba semi-transparenta ce reda aspectul de margine de sticla. Pentru a crea impresia de layere 3D (efectul 3D unde mai multe elemente se suprapun) se foloseste o umbra subtila si elementele care sunt mai “distante” (mai in spate) devin din ce in ce mai mate.

INOVator

Designul permite folosirea a unui numar foarte mare de culori vii care sa evidentieze efectul de transparenta.

INOVator

In fiecare an vom vedea trend-uri noi sau trend-uri vechi care au fost modernizate in UI si web design. Unele dispar imediat, iar altele vor deveni mainstream si sunt folosite pentru multi ani. Glassmorphism-ul este unul din acele trend-uri care intr-un mod sau altul se reinventeaza odata la cativa ani si nu cred ca v-a disparea vreodata.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Read More... from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.