BACK

3 SECRETE ALE IDENTITATII VIZUALE

Da!

In acest articol iti vom impartasi cateva din secretele care stau la baza unei identitati vizuale reusite.

Insa pentru ca nu poti pregati o reteta fara sa stii ce anume gatesti, hai sa vedem mai exact ce inseamna o identitate vizuala.

Identitatea vizuala, joaca un rol foarte important in procesul de branding al afacerii tale.
De ce? Ce anume reprezinta?
Ei bine identitatea vizuala este imaginea acesteia si pentru ca stim ca iti doresti sa ai clienti care sa ramana cu o impresie placuta si memorabila, acesta este un aspect pe care fara doar si poate, nu trebuie sa il neglijezi.

Putem defini identitatea vizuala ca un instrument care are ca scop comunicarea printr-un limbaj vizual, cine esti si ce reprezinta afacerea ta, si este compus din urmatoarele elemente:

  • logo este alcatuit la randul lui din cateva elemente: simbol, logotype (este maniera de scriere a numelui brandului). Alcatuirea unui logo poate varia din punct de vedere compozitional si nu este obligatoriu sa fie folosite toate elementele mai sus mentionate. De exemplu putem avea un logo format din: simbol + logotype, logotype, logotype; simbolul poate fi detasat sau incorporat in logotype
  • supergraficul este acel grafism care suplineste de cele mai multe ori logo-ul si creeaza memorabilitate
  • tagline, care este asociat logo-ului, este recomandat mai ales atunci cand numele nu este descriptiv, iar brandul este la inceput de drum; a nu se confunda tagline-ul cu sloganul; sloganul fiind asociat campaniilor de brand; sloganul se poate schimba de la o campanie la alta; tagline-ul este asociat brandului, nu campaniei de comunicare de brand
  • familia de fonturi, aici ne referim la fontul de sistem (pe care il are orice calculator) care poate fi folosit, atat in comunicarea interna, cat si in cea din online si fontul de literatura care se foloseste pe materialele tiparite (brosuri, cataloage, flyere, materiale de prezentare)
  • paleta de culori
  • imageria care este stilul de imagine pe care il utilizeaza brandul.
  • Identitate vizuala se utilizeaza coerent si consecvent in:

  • aplicatii de brand: foi cu antet, carti de vizita, plicuri, pliante, brosuri, carti, etc.
  • website
  • imprimari textile: tricouri, sepci, uniforme, etc
  • design ambiental
  • signalistica
  • Acum ca te-ai familiarizat cu acest concept hai sa vedem care sunt cele 3 secrete cu ajutorul carora vei reusi sa alcatuiesti reteta perfecta pentru identitatea vizuala a brandului tau:

    1. Elemente cheie ale brandului. Din experienta acumulata de-a lungul timpului, am constatat ca aceste elemente cheie sunt baza perfecta pentru inceperea conceptului identitatii. De exemplu:
    – Care sunt misiunea, viziunea si valorile?
    – Ce tip de servicii oferi?
    – Care este vocea brandului tau?

    2. Forme simple. In realizarea logo-ului si a altor elemente grafice ce compun identitatea vizuala, utilizarea formelor simple este foarte importanta pentru ca oamenii retin, mai presus de cuvinte si texte, forme. Acestea pot fi organice si naturale sau pot fi triunghiuri, patrate, cercuri sau dreptunghiuri; este un plus sa fie simple. In loc de forme complexe, recomandam sa folosesti forme simple si usor de retinut, deoarece acestea prin simplitatea lor creeaza un impact vizual puternic si memorabil.

    3. Colour says it all. Oamenii se raporteaza si isi aduc aminte imagini foarte repede, iar culorile sunt o parte esentiala a oricarui element vizual. Ne dezvoltam asociind culorile cu lucrurile și emotiile. Este aproape o a doua limba. Asa ca atunci cand alegi paleta cromatica, alege culori care sa reprezinte perfect brandul tau.

    Daca intrebarea la care te gandesti acum este daca aceste 3 secrete sunt tot ce ai nevoie pentru identitatea ta vizuala, ei bine ele reprezinta doar o parte din ingredientele unei retete de succes.
    Insa vom mai vorbi despre acest subiect in urmatoarele articole.

    PS Reteta perfecta si general valabila nu exista, insa reteta perfecta pentru tine, DA!

    Mai multe articole

    INOVEO a scris

    Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

    Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

    Read More... from 3 SECRETE ALE IDENTITATII VIZUALE

    Citeste tot articolul

    INOVEO a scris

    Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

    Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

    Read More... from 3 SECRETE ALE IDENTITATII VIZUALE

    Citeste tot articolul

    INOVEO a scris

    Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

    Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

    Read More... from 3 SECRETE ALE IDENTITATII VIZUALE

    Citeste tot articolul

    INOVEO a scris

    De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

    In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

    Read More... from 3 SECRETE ALE IDENTITATII VIZUALE

    Citeste tot articolul

    INOVEO
    Privacy Overview

    This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.