BACK

Unitati de masura responsive

Deoarece exista multe unitati de masura diferite in CSS, deseori iti pui intrebarea: care este cea mai buna varianta in acest moment? Cele mai populare unitati sunt px și %, insa nu trebuie sa ramanem blocati pe ceea ce stim ca mergea odata. Un site ce se poate adapta pe mai multe device-uri simultan necesita folosirea unitatiilor “dinamice” precum vw și vh.

VW si VH sunt unitati de lungime ce reprezinta un % din dimensiunea ferestrei. Pe latime, unitatea de masura este definita ca Viewport Width, respectiv Viewport Height pentru inaltime.

VH poate fi utilizat oriunde, insa cel mai frecvent caz de utilizare al VH este pentru a defini o inaltime completa in functie de inaltimea ecranului (viewport-ului). Practic, putem avea o sectiune cu inaltimea definita 100vh ce mereu va acoperi ecranul, indiferent de dimensiunile monitorului.

Unitatea VW este similara cu WH, dar se axeaza mai mult pe latimea ferestrei decat inaltimea acesteia. VW devine foarte utila daca vrei sa ai o fereastra adaptabila, bazata pe fonturi. De exemplu, o inaltime a fontului atribuita heading-ului h1 este 6% (6vw) din latimea ferestrei. Ca atare, daca latimea ferestrei este 1000px, dimensiunea fontului va fi de 60px, iar daca fereastra se redimensioneaza la 500px, dimensiunea fontului va deveni 30px.

Folosirea acestor unitati ajuta la tranzitia site-ului web pe orice platforma mobile, indiferent de marimea acestora si reprezinta un pas inainte in a-ti face site-ul mai usor de folosit.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.