BACK
Scris de Marius Chiriac

Scrie cod curat

Scrierea de cod curat este una in cele mai valoroase atribute a oricarui programator. Este diferenta dintre un programator bun si unul excelent.

Codul curat este un cod usor de citit, usor de modificat, usor de explicat si usor de intretinut. Vrei sa scrii cat mai minimalistic si fara sa te repeti. Codul duplicat implica munca in plus si la scriere si la modificare.

Codul pe care il scrii nu este pentru ca un calculator sa il citeasca ci pentru a fi citit de oameni. Lizibilitatea codului tau trebuie sa fie o prioritate. Chiar daca trebuie sa scrii mai mult, nu ezita sa folosesti nume lungi descriptive pentru constante, variabile, clase sau orice alta parte a codului tau. O clasa de tipul “homeContactForm” pentru un formular pus pe homepage este mult mai usor de inteles decat daca doar scrii “hcf” sau “form”. Nu trebuie ca tu sa minifiezi manual codul, asta poate fi facut prin procese automatizate. Si nu ezita sa scrii comentarii cu ajutorul carora explici ce face o anumita portiune din cod.

In acelasi timp trebuie sa fii consistent. Daca ai inceput sa scrii ceva intr-un anumit mod atunci trebuie sa continui asa pana la finalul proiectului. Daca chiar este necesar atunci explica schimbarile prin comentarii. De exemplu, daca nu ai motive serioase atunci nu amesteca javascript ES5 cu ES6 sau javascript cu JQuery.

Martin Fowler, un membru al Aliantei Agile care a ajutat la crearea Manifestului pentru Dezvoltarea de Software Agile in 2001, a spus: “Orice prost poate scrie cod pe care un calculator il poate intelege. Programatorii buni scriu cod pe care oamenii il pot intelege”.

Daca tii cont de aceste principii de programare o sa observi ca vei scrie mai putin cod, vei gasi mai putine bug-uri si colegii tai iti vor multumi pentru ca nu le faci viata un calvar.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Read More... from Scrie cod curat

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from Scrie cod curat

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from Scrie cod curat

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from Scrie cod curat

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.