BACK
Scris de Catinca Radu

INOVART #4 – Suprarealism

Suprarealismul este un curent aparut la inceputul secolului 20, poetul avangardist Guillaume Apollinaire fiind primul care a folosit acest termen. Andre Breton, reprezentant al curentului, spune in manifestul sau din 1924 ca suprarealismul este o metoda de a reuni constientul si subconstientul intr-o expresie artistica in care fantezia este alaturata vietii de zi cu zi.

Curentul s-a inspirat atat din miscarea Dada, care refuza rationalul, cat si din teoriile lui Sigmund Freud, din care Breton a extras ideea ca subconstientul este o sursa infinita de imaginatie.

Noi ne inspiram din idei suprarealiste. Pentru ca uneori trebuie sa extragem informatii din subconstient, alegeri instinctive. Retina poate capta 10 milioane de biti de informatie pe secunda. Cate crezi ca sunt constiente? Cam 100. Ce se intampla cu restul? Subconstientul stie.

Rene Magritte este considerat unul din artistii principali ai suprarealismului. Dar el nu se considera artist, ci doar o persoana care isi exprima gandurile prin picturi. Pe parcursul vietii, a incercat sa exprime vizual limbajul. Magritte a fost un reprezentant diferit, inovator al suprarealismului, pentru ca el nu adera la ideile care se opuneau ratiunii sau la metodele bazate pe vis folosite de ceilalti reprezentanti. Acesta folosea metoda dialectica, prin discutiile sale cu filosofi, si gandirea stiintifica.

Ideile lui Magritte au aplicabilitate in designul identitatilor vizuale, acesta fiind atat un proces creativ cat si, probabil mai mult decat ai crede, un proces argumentat, rational, bazat pe informatii, atat extrase din subconstientul clientului, cat si din piata.

Ceci n'est pas une pipe

© Rene Magritte „La Trahison des images (Ceci n’est pas une pipe)”
(https://www.wikiart.org/en/rene-magritte/the-treachery-of-images-this-is-not-a-pipe-1948)

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.