BACK

BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Brandingul este mai mult decat un logo atractiv sau un nume sonor. A creste un brand inseamna a comunica eficient povestea acestuia. Zi de zi. An de an.

Insa, in era digitala, este putin descurajant sa cresti un brand de la zero, internetul fortand strategiile de branding sa evolueze rapid.

Explozia motoarelor de cautare si aparitia retelelor de socializare au modificat comportamentul consumatorilor unde sunt folosite diverse device-uri si platforme pentru a accesa aceeasi informatie. Astazi brandingul in era digitala inseamna crearea unei experiente de brand memorabile pentru a capta atentia oamenilor.

Daniel Kahneman, in cartea sa Thinking, Fast and Slow, imparte gandirea in doua sisteme. Sistemul 1 este intuitiv si influentabil emotional, ceea ce il face „o masina de tras concluzii” rapida si in general eficienta. Sistemul 2 insa este incet si rational iar acesta ofera capacitatea de a intelege lumea mai riguros decat permite intuitia.

Acelasi Kahneman a efectuat un experiment in anii 90 asupra pacientilor supusi operatiei de colonoscopie, unde fiecare persoana a raportat nivelul de durere la fiecare 60 de secunde. Pacientul care a avut de indurat cel mai mare nivel de durere ca intensitate (Pacientul A) a raportat la final un indice al durerii mai scazut per total decat Pacientul B. Kahneman a dedus ca motivul pentru care Pacientul B a raportat astfel, contrar logicii, a fost intensitatea durerii mai scazuta la sfarsitul operatiei in opozitie cu Pacientul A.

diagrama
diagrama

Modul in care percepem experientele este in directa legatura cu experimentul de mai sus. Oamenii sunt mai susceptibili la inceputul si la sfarsitul experientei cu un produs sau un serviciu. Cu toate acestea, faza finala a experientei determina daca vor deveni sau nu clienti fideli.

Brandingul in era digitala este despre experiente memorabile. Memoriile sunt nascute din experientele traite dar doar partea finala a experientei de brand determina cum ne vom aminti de el.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Read More... from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.