BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Brandingul este mai mult decat un logo atractiv sau un nume sonor. A creste un brand inseamna a comunica eficient povestea acestuia. Zi de zi. An de an.

Insa, in era digitala, este putin descurajant sa cresti un brand de la zero, internetul fortand strategiile de branding sa evolueze rapid.

Explozia motoarelor de cautare si aparitia retelelor de socializare au modificat comportamentul consumatorilor unde sunt folosite diverse device-uri si platforme pentru a accesa aceeasi informatie. Astazi brandingul in era digitala inseamna crearea unei experiente de brand memorabile pentru a capta atentia oamenilor.

Daniel Kahneman, in cartea sa Thinking, Fast and Slow, imparte gandirea in doua sisteme. Sistemul 1 este intuitiv si influentabil emotional, ceea ce il face „o masina de tras concluzii” rapida si in general eficienta. Sistemul 2 insa este incet si rational iar acesta ofera capacitatea de a intelege lumea mai riguros decat permite intuitia.

Acelasi Kahneman a efectuat un experiment in anii 90 asupra pacientilor supusi operatiei de colonoscopie, unde fiecare persoana a raportat nivelul de durere la fiecare 60 de secunde. Pacientul care a avut de indurat cel mai mare nivel de durere ca intensitate (Pacientul A) a raportat la final un indice al durerii mai scazut per total decat Pacientul B. Kahneman a dedus ca motivul pentru care Pacientul B a raportat astfel, contrar logicii, a fost intensitatea durerii mai scazuta la sfarsitul operatiei in opozitie cu Pacientul A.

diagrama
diagrama

Modul in care percepem experientele este in directa legatura cu experimentul de mai sus. Oamenii sunt mai susceptibili la inceputul si la sfarsitul experientei cu un produs sau un serviciu. Cu toate acestea, faza finala a experientei determina daca vor deveni sau nu clienti fideli.

Brandingul in era digitala este despre experiente memorabile. Memoriile sunt nascute din experientele traite dar doar partea finala a experientei de brand determina cum ne vom aminti de el.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul