INAPOI

BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Brandingul este mai mult decat un logo atractiv sau un nume sonor. A creste un brand inseamna a comunica eficient povestea acestuia. Zi de zi. An de an.

Insa, in era digitala, este putin descurajant sa cresti un brand de la zero, internetul fortand strategiile de branding sa evolueze rapid.

Explozia motoarelor de cautare si aparitia retelelor de socializare au modificat comportamentul consumatorilor unde sunt folosite diverse device-uri si platforme pentru a accesa aceeasi informatie. Astazi brandingul in era digitala inseamna crearea unei experiente de brand memorabile pentru a capta atentia oamenilor.

Daniel Kahneman, in cartea sa Thinking, Fast and Slow, imparte gandirea in doua sisteme. Sistemul 1 este intuitiv si influentabil emotional, ceea ce il face „o masina de tras concluzii” rapida si in general eficienta. Sistemul 2 insa este incet si rational iar acesta ofera capacitatea de a intelege lumea mai riguros decat permite intuitia.

Acelasi Kahneman a efectuat un experiment in anii 90 asupra pacientilor supusi operatiei de colonoscopie, unde fiecare persoana a raportat nivelul de durere la fiecare 60 de secunde. Pacientul care a avut de indurat cel mai mare nivel de durere ca intensitate (Pacientul A) a raportat la final un indice al durerii mai scazut per total decat Pacientul B. Kahneman a dedus ca motivul pentru care Pacientul B a raportat astfel, contrar logicii, a fost intensitatea durerii mai scazuta la sfarsitul operatiei in opozitie cu Pacientul A.

diagrama
diagrama

Modul in care percepem experientele este in directa legatura cu experimentul de mai sus. Oamenii sunt mai susceptibili la inceputul si la sfarsitul experientei cu un produs sau un serviciu. Cu toate acestea, faza finala a experientei determina daca vor deveni sau nu clienti fideli.

Brandingul in era digitala este despre experiente memorabile. Memoriile sunt nascute din experientele traite dar doar partea finala a experientei de brand determina cum ne vom aminti de el.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Citeste tot articolul