Brandingul este mai mult decat un logo atractiv sau un nume sonor. A creste un brand inseamna a comunica eficient povestea acestuia. Zi de zi. An de an.
Insa, in era digitala, este putin descurajant sa cresti un brand de la zero, internetul fortand strategiile de branding sa evolueze rapid.
Explozia motoarelor de cautare si aparitia retelelor de socializare au modificat comportamentul consumatorilor unde sunt folosite diverse device-uri si platforme pentru a accesa aceeasi informatie. Astazi brandingul in era digitala inseamna crearea unei experiente de brand memorabile pentru a capta atentia oamenilor.
Daniel Kahneman, in cartea sa Thinking, Fast and Slow, imparte gandirea in doua sisteme. Sistemul 1 este intuitiv si influentabil emotional, ceea ce il face „o masina de tras concluzii” rapida si in general eficienta. Sistemul 2 insa este incet si rational iar acesta ofera capacitatea de a intelege lumea mai riguros decat permite intuitia.
Acelasi Kahneman a efectuat un experiment in anii 90 asupra pacientilor supusi operatiei de colonoscopie, unde fiecare persoana a raportat nivelul de durere la fiecare 60 de secunde. Pacientul care a avut de indurat cel mai mare nivel de durere ca intensitate (Pacientul A) a raportat la final un indice al durerii mai scazut per total decat Pacientul B. Kahneman a dedus ca motivul pentru care Pacientul B a raportat astfel, contrar logicii, a fost intensitatea durerii mai scazuta la sfarsitul operatiei in opozitie cu Pacientul A.
Modul in care percepem experientele este in directa legatura cu experimentul de mai sus. Oamenii sunt mai susceptibili la inceputul si la sfarsitul experientei cu un produs sau un serviciu. Cu toate acestea, faza finala a experientei determina daca vor deveni sau nu clienti fideli.
Brandingul in era digitala este despre experiente memorabile. Memoriile sunt nascute din experientele traite dar doar partea finala a experientei de brand determina cum ne vom aminti de el.