BACK
Scris de Catinca Radu

Analiza vizuala in procesul de branding

“Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore decodes of enemy signals.” – David Ogilvy

Pentru o buna intelegere, trebuie sa vizualizezi. In procesul de branding sau rebranding, intelegerea proiectului provine atat din intelegerea clientului, cat si din intelegerea industriei si a competitorilor.

Cu peste 200 de proiecte in portofoliu, putem spune ca am studiat multe industrii, cum ar fi real estate, retail, fashion, HoReCa, industrie grea sau farma. Cu toate acestea, fiecare proiect este diferit. La fel si competitorii. Astfel, analiza vizuala se afla printre primii pasi pe care ii realizam intr-un proiect.

Ce este?

Analiza vizuala este o cercetare formulata sub forma unei prezentari, in care sunt studiate elementele care alcatuiesc identitatea vizuala a competitorilor, cum ar fi:
– logo, logotip, simbol, logo-uri alternative, favicon
– supergrafic si utilizarea acestuia
– imagerie – functionala si emotionala
– prezenta online (ex. social media, website, prezentari digitale)
– prezenta offline (ex. carti de vizita, brosuri, flyere, signalistica, merchandising)

De mentionat este faptul ca fiecare proiect are obiective diferite, astfel subiectul analizelor difera – de exemplu, daca un client are nevoie de o identitate vizuala care se va declina foarte mult in zona de packaging, accentul va fi pus pe aceasta zona.

Cand se realizeaza?

Analiza vizuala trebuie realizata in prima parte a proiectului, cea de cercetare si strategie. Astfel, ne asiguram ca intelegem industria si cunoastem competitorii, pentru ca rezultatul procesului ulterior de creatie a identitatii vizuale sa fie relevant pentru publicul tinta al clientului.

Cine o realizeaza?

Analiza vizuala este realizata de designeri, deoarece cunostintele lor atat teoretice, cat si practice in sfera vizuala ii ajuta sa extraga insight-uri valoroase, pe baza carora formuleaza concluzii si oportunitati. Acestea sunt folosite mai departe in etapa de dezvoltare a identitatii vizuale. Desigur, in cazul unei analize in care accentul este pus pe zona de website, intervin web developerii cu experienta si cunostintele lor.

De ce este importanta?

Motivele principale pentru care analiza vizuala este importanta sunt:
– imerseaza echipa de design in teritoriul vizual al industriei respective, pregatind-o si ajutand in procesul de creatie
– pentru beneficiarul proiectului aduce o intelegere suplimentara asupra diverselor tehnici folosite de competitori in constructia asocierilor de brand: (ex. de ce un competitor foloseste imagerie bazata pe natura, orase sau pe animale – pentru a-si crea asocieri de imagine cu peisaje naturale, cu regiuni sau trasaturi specifice unor animale, pe care creierul le converteste mai usor)
– extragerea acelor concluzii si oportunitati care vor defini brief-ul pe care il folosim ca sa construim un brand relevant, care se va diferentia

“Cel care cerceteaza cu atentie ceea ce e vechi, ca sa descopere acolo ceva nou, este cel mai indreptatit sa-i invete pe altii.” – Confucius in Analecte 2, 11

Daca tu, cel care citesti acest material, intelegi puterea analizei vizuale, esti acel partener cu care vrem sa lucram.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.