BACK

Perseide si branding. Ce au in comun? Ce le separa?

Perseide si branding INOVEO
Perseide 12 august

 

Perseide si branding? Ce au in comun? Emotia momentului si asteptarea. Perseidele dureaza cateva nopti, apoi dispar. In branding, unele companii repeta tiparul: campanii scurte, intense, dar fara continuitate. La INOVEO, brandingul este construit pe strategie. Aceasta fundatie ii pregateste pe clientii nostri sa inteleaga ca designul este rezultatul strategiei, nu punctul de pornire.

Ce sunt Perseidele – legatura dintre perseide si branding

Perseidele sunt o ploaie de stele care apare in fiecare vara, intre 17 iulie si 24 august, cu varf in jurul datei de 12 august. „Stelele cazatoare” sunt particule de praf si roca lasate in urma de cometa Swift-Tuttle; cand intra in atmosfera, se aprind si lasa dungi luminoase. Se vad cel mai bine pe cer senin, fara poluare luminoasa. Mai multe detalii stiintifice gasesti pe pagina NASA despre Perseide.

Ce este brandingul

Brandingul, dupa David Aaker, inseamna crearea si mentinerea unui set unic de asocieri si valori in mintea consumatorului. La INOVEO, brandingul nu este doar despre culori si logo-uri. Este in primul rand un proces strategic prin care definim viziunea, misiunea si valorile si pregatim brandul pentru marketing. Abia dupa ce strategia este clara, designul prinde forma. Desi doar acestea se vad – pentru ca, asta e, 70% din umanitate este vizuala – ceea ce nu se vede, si nici nu trebuie sa se vada, este strategia. Aceasta este secretul brandului. Tinut sub cheie. Designul devine astfel expresia coerenta a unei directii, nu un artificiu vizual fara fundament.

Asemanari intre perseide si branding

  • Ambele starnesc emotie si memorabilitate.

  • Ambele au nevoie de promovare si anticipare.

  • In ambele cazuri, publicul asteapta momentul special.

Diferente intre perseide si branding

  • Perseidele sunt scurte si rare. Brandingul este continuu.

  • Perseidele depind de factori externi. Brandingul depinde de actiunile tale.

  • Perseidele nu pot fi repetate la cerere. Brandingul poate fi intarit si relansat oricand.

In fiecare august, Perseidele ne amintesc un lucru simplu

Nu tot ce straluceste ramane. Spectacolul dureaza cateva secunde, apoi cerul revine la normal. In branding, asta se numeste lipsa de consistenta. O campanie care atrage atentia brusc, dar nu este legata de o strategie solida, are acelasi efect ca o stea cazatoare: moment wow, apoi uitare. Aici merita amintit ceea ce spune Felix Oberholzer: strategia eficienta creste valoarea atat pentru client, cat si pentru business, in mod constant – nu doar intr-o singura campanie, ci pe termen lung.

Brandurile pe logica Perseidelor

Multe branduri din Romania fac cate un moment spectaculos, apoi dispar din mintea clientilor. Investesc in actiuni punctuale fara sa aiba o harta strategica care sa le lege intr-un sistem coerent. In branding, asta se numeste lipsa de consistenta. Concret, lucrezi cu mai multe agentii – de comunicare offline, de social media, de SEO – si fiecare vrea sa faca spectacol, sa faca cate o „Perseida” proprie. Si in asta n-ar fi nimic rau, dimpotriva, daca brandul ar avea o fundatie solida. O strategie. Vezi aici diferenta dintre strategie si plan. Altfel, aceste „Perseide” se fasie rapid si bugetul s-a cheltuit: frumos pe moment, zero efect pe termen lung, pentru ca brandul nu este articulat si bine definit.

Unde joci si cum castigi

Aici intra in scena perspectiva lui Roger Martin: trebuie sa stii „unde joci” si „cum castigi” pe termen lung. Brandul tau trebuie sa aiba un limbaj pe care ti-l impui si pe care il respecti consecvent. Asa poti crea o categorie proprie in mintea clientilor. Daca nu ai aceste raspunsuri clare, fiecare actiune de marketing risca sa fie doar o alta Perseida – frumoasa, dar trecatoare.

Despre perseide si branding in practica: workshop INOVEO

Nu ne uitam doar la „momentele de stralucire”, ci la cum construiesti un flux constant de relevanta si valoare. In 2 zile, iti punem pe masa:
– Pozitionarea (unde joci)
– Diferentiatorii reali si sustenabili (cum castigi)
– Planul de actiune ca sa ramai prezent in mintea clientului

Workshop INOVEO despre perseide si branding
Echipa entuziasta dental implant distribuitor GURSK la workshopul INOVEO despre perseide si branding, lucrand impreuna pentru a transforma momentele spectaculoase in strategii de brand consistente.

Perseidele sunt frumoase o data pe an. Brandul tau are nevoie sa fie relevant in fiecare zi.
➡️ Vezi detalii si inscrie-te la workshopul nostru de branding

80% din locuri s-au dat.

Teoretic, deadline inscriere: 31 august.

Practic: atunci cand se ocupa restul de 20%.

Workshop Branding

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from Perseide si branding. Ce au in comun? Ce le separa?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from Perseide si branding. Ce au in comun? Ce le separa?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from Perseide si branding. Ce au in comun? Ce le separa?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

„Insula iubirii” – Strategia de brand

Insula iubirii | Strategia de brand pe care putine companii o inteleg, dar toate o pot invata In branding, un lucru ramane cert: cand promisiunea este clara si executia consecventa, publicul vine singur.„Insula iubirii” nu [...]

Read More... from Perseide si branding. Ce au in comun? Ce le separa?

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.