BACK

Rebranding Jaguar: lectii pentru antreprenorii romani si cum le aplici cu INOVEO

Rebranding Jaguar cu identitate vizuala noua, culori electrice si gradienti – analiza INOVEO
Rebranding Jaguar – identitate vizuala si strategie

Rebranding Jaguar – de ce discutam despre el

Rebranding Jaguar este mai mult decat o schimbare de logo. Este o miscare strategica si vizuala care arata cum un brand legendar se reinventeaza pentru viitor. Jaguar este un simbol al elegantei si performantei britanice. Tocmai de aceea, decizia de a face un rebranding nu putea fi una superficiala.

Conform declaratiilor lui Rawdon Glover, Managing Director Jaguar Land Rover UK, „Ne reimaginam pentru o era in care luxul inseamna sustenabilitate, tehnologie si experiente personalizate.” Acest mesaj si noua identitate vizuala au fost prezentate in campania oficiala Copy Nothing.

Pentru detalii suplimentare despre contextul si provocarile din spatele acestei miscari, merita citit si articolul https://www.topgear.com/car-news/electric/jaguars-massive-rebrand-explained-whats-all-fuss-about.


De ce a facut Jaguar rebrandingul

Rebrandingul Jaguar este parte dintr-o strategie ampla de transformare a brandului. Compania isi pregateste trecerea la o gama 100% electrica pana in 2025, consolidandu-si pozitionarea pe segmentul luxury. Este o mutare gandita pentru a raspunde asteptarilor unei noi generatii de clienti si pentru a alinia intregul customer journey – de la primul click pe website pana la livrarea masinii – cu noua poveste de brand.


Ce s-a schimbat in identitatea vizuala Jaguar

Noul limbaj vizual al rebrandingului Jaguar este o reconstructie completa. Logo-ul este acum mai curat si mai plat, fara efecte 3D, ceea ce ii confera versatilitate in orice mediu. Tipografia este personalizata, cu litere subtiri si precise, iar spatierea generoasa adauga un aer premium.

Paleta cromatica include tonuri electrice – albastru cobalt, violet profund si accente turcoaz – aplicate in gradienti subtili care creeaza profunzime si dinamism. Fundalurile inchise amplifica contrastul si pun in valoare detaliile.

Stilul fotografic este clar, cu iluminare controlata si contrast ridicat, evidentiind liniile masinii si materialele premium. Layout-ul este aerisit, cu mult spatiu negativ, focus pe produs si experienta. Totul este coerent pe toate touchpoints.


De ce place ochiului acest rebranding Jaguar

Designul functioneaza pentru ca respecta principii fundamentale ale perceptiei vizuale: claritate si simplitate, contrast controlat, armonie cromatica cu gradienti fluizi, proportii echilibrate si coerenta intre logo, fonturi, culori si imagini pe toate touchpoints-urile.


Ce se vede si ce nu se vede

Publicul vede logo-ul nou, culorile si imaginile. Ce nu se vede, dar conteaza, este redefinirea touchpoints – showroomuri, website, social media, evenimente – si regandirea customer journey pentru experiente memorabile si coerente. Aceste schimbari sunt sustinute de traininguri interne si procese noi de comunicare.


De ce unii nu au inteles rebrandingul Jaguar

Reactiile mixte vin din lipsa de comunicare a contextului strategic catre publicul larg, atasamentul emotional fata de simbolurile vechi, confuzia intre „rebranding” si „logo nou”, evaluarea estetica fara a tine cont de functionalitate si nerabdarea de a vedea rezultate imediate.

Reactiile „ciudate” la rebrandingul Jaguar vin dintr-o confuzie foarte comuna: oamenii judeca ce vad (logo, fonturi, culori), dar nu inteleg de ce s-au facut schimbarile.

Cand nu vezi strategia din spate, raman doar cateva puncte pe care le poti comenta:

  • „De ce au schimbat logo-ul, era frumos asa cum era?”

  • „Parca e prea simplu, seamana cu X/Y brand.”

  • „Nu mai are personalitate.”

Asta se intampla pentru ca publicul nu are acces la contextul strategic. Jaguar a comunicat foarte putin „de ce-ul” schimbarii catre publicul larg. Au vorbit despre electrificare si luxury experience in interviuri pentru presa de business, dar nu au tradus mesajul pentru audienta generala.

Perceptia e legata de atasamentul emotional. Jaguar e un brand-icon. Orice modificare a simbolurilor sale provoaca rezistenta, mai ales la fani care nu vor sa „piarda” ce iubesc.

Multi oameni cred ca un rebranding = schimbare de logo. Nu vad reconfigurarea touchpoints-urilor sau a customer journey-ului, pentru ca aceste lucruri nu sunt vizibile imediat.

Publicul comenteaza daca „arata bine” sau nu, fara sa evalueze daca ajuta brandul sa isi atinga obiectivele de business.

Strategia Jaguar e pe termen lung (2025 si dupa). Dar publicul vrea satisfactie instant si nu intelege de ce schimbarea nu aduce ceva „wow” in momentul lansarii.


Lectii pentru antreprenori

Aliniaza toate touchpoints – fiecare interactiune cu brandul trebuie sa spuna aceeasi poveste. Afla cum faci asta in Workshopul de Branding INOVEO.
Regandeste customer journey – experienta clientului se construieste in etape, iar fiecare etapa trebuie proiectata intentionat.
Explica „de ce-ul” schimbarii – daca nu oferi context, oamenii vor judeca doar forma, nu si substanta.


Acum este momentul sa actionezi

Daca vrei un rebranding care sa iti creasca businessul si sa iti alinieze fiecare detaliu al brandului cu obiectivele tale, vino la Workshopul de Branding INOVEO din 26–27 septembrie. In doua zile vei invata pasii practici, vei lucra pe studii de caz reale si vei pleca cu un plan clar pe care sa il aplici imediat in businessul tau. Si daca iti place de noi, poate chiar lucram la rebranding. Unii participanti au facut-o.

Data limita pentru inscriere cu garantie de loc: 15 august
Locuri limitate – ne apropiem de capacitatea maxima
Inscrie-te acum si asigura-ti locul!

Workshop Branding

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Read More... from Rebranding Jaguar: lectii pentru antreprenorii romani si cum le aplici cu INOVEO

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Read More... from Rebranding Jaguar: lectii pentru antreprenorii romani si cum le aplici cu INOVEO

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Read More... from Rebranding Jaguar: lectii pentru antreprenorii romani si cum le aplici cu INOVEO

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

„Insula iubirii” – Strategia de brand

Insula iubirii | Strategia de brand pe care putine companii o inteleg, dar toate o pot invata In branding, un lucru ramane cert: cand promisiunea este clara si executia consecventa, publicul vine singur.„Insula iubirii” nu [...]

Read More... from Rebranding Jaguar: lectii pentru antreprenorii romani si cum le aplici cu INOVEO

Citeste tot articolul

INOVEO
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.