Unitati de masura responsive

Deoarece exista multe unitati de masura diferite in CSS, deseori iti pui intrebarea: care este cea mai buna varianta in acest moment? Cele mai populare unitati sunt px și %, insa nu trebuie sa ramanem blocati pe ceea ce stim ca mergea odata. Un site ce se poate adapta pe mai multe device-uri simultan necesita folosirea unitatiilor “dinamice” precum vw și vh.

VW si VH sunt unitati de lungime ce reprezinta un % din dimensiunea ferestrei. Pe latime, unitatea de masura este definita ca Viewport Width, respectiv Viewport Height pentru inaltime.

VH poate fi utilizat oriunde, insa cel mai frecvent caz de utilizare al VH este pentru a defini o inaltime completa in functie de inaltimea ecranului (viewport-ului). Practic, putem avea o sectiune cu inaltimea definita 100vh ce mereu va acoperi ecranul, indiferent de dimensiunile monitorului.

Unitatea VW este similara cu WH, dar se axeaza mai mult pe latimea ferestrei decat inaltimea acesteia. VW devine foarte utila daca vrei sa ai o fereastra adaptabila, bazata pe fonturi. De exemplu, o inaltime a fontului atribuita heading-ului h1 este 6% (6vw) din latimea ferestrei. Ca atare, daca latimea ferestrei este 1000px, dimensiunea fontului va fi de 60px, iar daca fereastra se redimensioneaza la 500px, dimensiunea fontului va deveni 30px.

Folosirea acestor unitati ajuta la tranzitia site-ului web pe orice platforma mobile, indiferent de marimea acestora si reprezinta un pas inainte in a-ti face site-ul mai usor de folosit.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul “one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Portofoliul de produse se refera la gama de produse individuale pe care o companie le ofera intr-un anumit moment. Acesta cuprinde toate produsele sau serviciile pe care le comercializeaza o companie, fie ele similare sau [...]

Read More... from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul