Scris de Marius Chiriac

Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Cautarea online in care folosim doar vocea noastra este o tehnologie care se imbunatateste enorm de la an la an. Odata cu cresterea enorma in numarul de smartphone-uri si dispozitive IoT (Internet of Things), a aparut o cerere mare pentru eliminarea nevoii de a scrie intr-un mod traditional si sa dam “ordine” doar cu vocea. Pentru multa lume, frazele precum “Ok Google” au ajuns sa fie folosite din ce in ce mai des in viata de zi cu zi.

Inca este prea devreme sa ne dam seama de impactul pe care cautarile cu vocea il au pentru SEO, dar ce este clar este faptul ca exista deja un numar urias de utilizatori care pot fi potentiali clienti pentru tine si afacerea ta.

Voice search-ul este recomandat in special pentru afacerile locale deoarece este folosit in principal pentru a gasi diverse locatii precum restaurante sau magazine. Cele mai populare cautari sunt cele locale de tipul “banca langa mine” sau “coafor langa mine”. Astfel devine necesar sa integram in optimizarile de search facute in website termeni precum “langa stadion”.

Cautarile folosesc in general un limbaj mult mai natural in care intrebarile sunt propozitii complete, spre deosebire de modul in care cautam cand folosim o tastatura unde doar introducem 2-3 termeni cheie. Contentul din website trebuie adaptat sa foloseasca acest limbaj mai natural.

Poti adauga pe langa content-ul normal si sectiuni de tipul FAQ (Intrebari frecvente) in care sa scrii intrebarile ce pot fi folosite de catre clientii tai in cautari. Sectiunea aceasta trebuie sa foloseasca si schema de tipul Date Structurate FAQ pentru o indexare mult mai eficienta de catre Google. Este important sa ai in content-ul din website raspunsuri pentru termeni precum “ce”, “de ce”, “cum” si “unde”.

Aceste optimizari nu sunt facute doar pentru Voice Search, ele te vor ajuta mult si la SEO normal pe care trebuie sa il faci in website, asa ca nu ezita sa-l implementezi.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul “one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Read More... from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Read More... from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Read More... from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Portofoliul de produse se refera la gama de produse individuale pe care o companie le ofera intr-un anumit moment. Acesta cuprinde toate produsele sau serviciile pe care le comercializeaza o companie, fie ele similare sau [...]

Read More... from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul