Constructia brandului este primul pas. Comunicarea brandului este al doilea pas. Ambele etape sunt la fel de importante. Ele se completeaza si nu poate exista o etapa fara cealalta, asa cum nu poti construi o casa fara fundatie, dar nici fundatie, daca nu ai proiectul casei.
Comunicarea de brand trebuie sa fie una planificata, si nu una oportunista. Este nevoie de materiale de brand pentru fiecare audienta a brandului. Acestea pot fi structurate in functie de produs sau serviciu, in functie de ciclul de viata al acestuia, in functie de marimea companiei, in functie de resursele disponibile pentru implementarea comunicarii, in functie de viziunea pe care si-o stabileste compania.
Startups
Pentru startup-uri este suficient pachetul basic: carte de vizita, website si pagina de Facebook.
Companii mijlocii
Pentru acestea este nevoie de: Pachetul Startups, template Powerpoint, o prezentare a companiei in format electronic, prezentare a ofertei comerciale.
Companii mari
Pentru acestea se adauga la materialele mentionate la companiile mijlocii: brosura, film de prezentare a companiei, film de prezentare a produselor/serviciilor, rapoarte anuale, cataloage de vanzari, documente de comunicare interna.
Comunicare de brand interna
Pentru angajati, se aplica la toate companiile, insa e mai mult sau mai putin standardizata in functie de marimea companiei. Pentru companiile mari se recomanda induction book pentru noii angajati, plan de integrare, plan de asimilare a platformei de brand (misiune, viziune, valori), plan de evaluare a acesteia, materiale care sa genereze apartenenta la comunitate.
Agentie
Urmareste parteneriatele strategice ale agentiei si portofoliul acesteia.
Echipa
Un criteriu important este background-ul consultantilor, anii de experienta in piata si expertiza echipei care va lucra pe proiect.
Instrumente
Instrumentele pe care le folosesc in dezvoltarea si implementarea proiectului.
Vizibilitate
Vezi vizibilitatea agentiei in piata si recomandarile pe care le primeste de la clienti.