Scris de Catinca Radu

INOVART #5 – Pop Art

Pop art este un curent nascut in anii ’50 in Marea Britanie si America, ca revolta a tinerilor asupra perspectivei traditionale asupra artei. Acestia au integrat elemente comerciale intalnite in viata de zi de zi, preluate din reclame, filme, muzica pop, ambalaje de produs sau benzi animate. Argumentul a fost ca erau mult mai reprezentative si apropiate de ei decat ce vedeau in muzee sau ce invatau in institutiile de arte.

Aparut dupa expresionismul abstract, curentul pop art s-a intors la un mod mai obiectiv de prezentare, folosind tehnicile comerciale din media. Scopul sau era de a crea arta democratica, care sa nu discrimineze, sa fie inteleasa atat de cunoscatorii, cat si de persoane din afara domeniului.

Criticii au considerat acest curent ca fiind vulgar, iar publicul l-a considerat o gluma, dar, pana la sfarsitul secolului 20, a devenit una din cele mai recunoscute miscari artistice, fiind adaptat societatii orientate spre mass-media si tehnologie.

Pop art este inca relevant 70 de ani mai tarziu, dovada fiind faptul ca este definit ca trend in design in 2021. Acesta poate fi adecvat folosirii comerciale, prin modul direct, obiectiv de exprimare si impactul vizual puternic, pentru branduri care vor sa exprime buna dispozitie.

© Andy Warhol „Campbell’s Soup Cans”
(https://www.wikiart.org/en/andy-warhol/campbells-soup-cans-1962)

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul “one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Read More... from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Read More... from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Read More... from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Portofoliul de produse se refera la gama de produse individuale pe care o companie le ofera intr-un anumit moment. Acesta cuprinde toate produsele sau serviciile pe care le comercializeaza o companie, fie ele similare sau [...]

Read More... from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul