Pop art este un curent nascut in anii ’50 in Marea Britanie si America, ca revolta a tinerilor asupra perspectivei traditionale asupra artei. Acestia au integrat elemente comerciale intalnite in viata de zi de zi, preluate din reclame, filme, muzica pop, ambalaje de produs sau benzi animate. Argumentul a fost ca erau mult mai reprezentative si apropiate de ei decat ce vedeau in muzee sau ce invatau in institutiile de arte.
Aparut dupa expresionismul abstract, curentul pop art s-a intors la un mod mai obiectiv de prezentare, folosind tehnicile comerciale din media. Scopul sau era de a crea arta democratica, care sa nu discrimineze, sa fie inteleasa atat de cunoscatorii, cat si de persoane din afara domeniului.
Criticii au considerat acest curent ca fiind vulgar, iar publicul l-a considerat o gluma, dar, pana la sfarsitul secolului 20, a devenit una din cele mai recunoscute miscari artistice, fiind adaptat societatii orientate spre mass-media si tehnologie.
Pop art este inca relevant 70 de ani mai tarziu, dovada fiind faptul ca este definit ca trend in design in 2021. Acesta poate fi adecvat folosirii comerciale, prin modul direct, obiectiv de exprimare si impactul vizual puternic, pentru branduri care vor sa exprime buna dispozitie.
© Andy Warhol „Campbell’s Soup Cans”
(https://www.wikiart.org/en/andy-warhol/campbells-soup-cans-1962)