BACK
Scris de Catinca Radu

INOVART #2 – Swiss Style

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, ca sa le poti incalca asemenea unui artist”. Astfel, INOVART reprezinta o serie de articole in care vorbim despre artisti, curente si vedem care sunt factorii care influenteaza inovatia in acest domeniu.

De data aceasta, vorbim despre Swiss Style (cunoscut si ca International Typographic Style), stil de la jumatatea secolului 20 care inca marcheaza designul grafic (si nu numai) contemporan.

Acesta este caracterizat de functionalitate si universalitate. Se folosesc grid-uri pentru alinierea si structurarea elementelor, caractere de litera sans-serif, fotografii si compozitii asimetrice.

Stilul a fost influentat de cateva altele dinaintea sa, cum ar fi Constructivismul si Bauhaus – pentru care tipografia era atat un mod de comunicare, cat si de expresie artistica.

De asemenea, trebuie sa il mentionam pe Jan Tschichold – designer crescut in Germania, care a fugit in Elvetia odata cu venirea la putere a nazistilor. In cartea sa, “Die Neue Typographie”, descrie principiile si regulile care vor deveni mai departe esenta modernismului si vor avea o mare influenta asupra Swiss Style.

Probabil ca produsul cel mai cunoscut al acestui stil, realizat de Max Miedinger si Eduard Hoffmann in 1957, este caracterul de litera Helvetica. Acesta este inca un preferat in randul designerilor, peste 60 de ani mai tarziu – exista chiar si un documentar despre el. Variatiuni ale sale sunt folosite de catre multe branduri importante in logo-urile lor, cateva dintre ele fiind: Nestle, Oral-B, Scotch, Jeep, Harley Davidson, Panasonic, Skype.

Ceea ce mi se pare fascinant in legatura cu acest stil este faptul ca si-a pus amprenta si in web design, desi acest domeniu nici macar nu exista in perioada in care a aparut Swiss Style. De exemplu: grid-urile sunt folosite in aproape toate paginile web, pentru aranjare si aliniere; caracterele de litera sans-serif sunt preferate datorita legibilitatii si esteticii moderne, iar compozitiile asimetrice contribuie la dinamismul paginii.

Personal, imi explic aceasta universalitate, atat in timp, cat si domeniu, prin caracterul rational al stilului, care raspunde atat nevoilor de comunicare vizuala din anii ’50, cat si nevoii de absorbtie rapida a informatiei specifica perioadei contemporane.

Mai multe articole

INOVEO a scris

The Importance of Sustainable Design in Branding

If everyone is talking about sustainability, we cannot ignore discussing it from a branding perspective. Environmental awareness has always been a growing trend. Now, more than ever, brands are under increasing pressure to adopt sustainable [...]

Read More... from INOVART #2 – Swiss Style

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

„Quirky” Sans Serif Fonts: The 2024 Trend

The evolution and shifts in trends from one season to another are most pronounced when it comes to design. This year, in graphic design among other fields, we are seeing a spotlight on a category [...]

Read More... from INOVART #2 – Swiss Style

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

How Complex Should Your Website Be?

It’s clear that websites are becoming increasingly large and complex, with both programmers and clients contributing to this trend. Programmers want to showcase their ability to create intricate projects, while clients desire content-rich websites filled [...]

Read More... from INOVART #2 – Swiss Style

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO Answers Questions from ZF Romanian Brands Yearbook 2024

What is the recipe for creating a brand? How long does it take to build one? How much does it cost? Where do you start and where do you end? What are the key ingredients? [...]

Read More... from INOVART #2 – Swiss Style

Citeste tot articolul