Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Portofoliul de produse se refera la gama de produse individuale pe care o companie le ofera intr-un anumit moment. Acesta cuprinde toate produsele sau serviciile pe care le comercializeaza o companie, fie ele similare sau diferite. De exemplu, in cazul unui producator de alimente, portofoliul de produse poate include diverse categorii de produse alimentare, cum ar fi paste, conserve, dulciuri, bauturi etc.

Pe de alta parte, portofoliul de branduri se refera la colectia de branduri detinute de o companie. Fiecare brand din portofoliu poate avea propria sa identitate, pozitionare si valoare distinctiva. Brandurile pot fi dezvoltate si gestionate pentru a adresa nevoi si segmente de piata specifice sau pentru a acoperi diferite categorii de produse. In portofoliul de branduri al unei companii alimentare, de exemplu, pot exista marci separate pentru produsele de baza pentru gatit, micul dejun sanatos si gustarile sanatoase mentionate in intrebare.

Cu alte cuvinte, portofoliul de produse reprezinta gama de produse individuale, in timp ce portofoliul de branduri reprezinta colectia de marci sub care aceste produse sunt comercializate. Un portofoliu de branduri eficient si bine gestionat poate permite unei companii sa-si atinga obiectivele de marketing si sa-si consolideze pozitia pe piata, prin crearea de valoare pentru consumatori si diferentiere fata de concurenta.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Citeste tot articolul

INOVEO

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Branding in 2024

Brandingul este despre optimism si incredere si orice antreprenor cu un business de 30 de ani, de 10 ani sau cu un start-up simte mai mult ca oricand nevoia sa-i dea brandului atentie. Vremurile grele [...]

Citeste tot articolul from Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Citeste tot articolul