INAPOI

Liderii merg mai departe atunci cand oamenii obisnuiti se opresc

In cei 10 ani de branding am intrat in contact cu branduri din varii industrii si sectoare. Si daca e ceva ce ne face sa mergem mai departe si sa rezistam este “nebunia optimista” care ne-o inspira orice om de afaceri cu care intram in contact. Capacitatea extraordinara a antreprenorului roman de a vedea mai presus de piedici, greutati, taxe si impozite, partea pozitiva – oportunitatile si succesul brandului / a businessului sau.

Si tot in cei 10 ani de branding am fost martorii activi ai unui program de branding de destinatie turistica pentru Romania. Asa-numitul program “frunza”. Un esec total. Si putem dezbate de ce… pe obiective, pe modul de organizare al licitatiei si al desemnarii acesteia, pe mediatizarea excesiva si superficiala a ceea ce ar trebui sa insemne un program de branding dincolo de design. Dar programe de branding au lansat si alte tari. De exemplu “Cool Britannia”, programul Regatului Unit a fost un eșec pentru ca a tinut cont de un segment restrans al populatiei, de cei care erau interesati de cultura, moda, design, muzica și arta, nu si de restul populatiei.

Exista si exemple pozitive – Elvetia care a dezvoltat in anii ‘90 un program bazat pe știinta, tehnologie și inovare tintind centrele universitare din marile metropole ale lumii; azi Elvetia e centru bancar si de cercetare; marile multinationale din pharma si au aici HQ, nu la Londra; la fel si Google. Exemple similare avem in Canada, Australia, Noua Zeelanda, cu programe pentru atragerea populatiei cu studii superioare. Finlanda si-a canalizat atentia in programul de tara pe propriile resurse, ajungand astfel la ideea ca educatia este singura lor oportunitate; astazi, la peste 10 ani de platforma, finlandezii se pot lauda cu cele mai bune rezultate la PISA. Politicile lansate au targetat populatia dorita si au comunicat cu aceasta. Din toate guvernele care s-au perindat pe la Palatul Victoria a avut macar unul un specilist in branding pentru constructia coerenta a unui proiect adevarat de tara? Cati dintre ministrii economiei si-au luat un specialist in branding sa-i invete pe antreprenorii romani sa dezvolte un brand romanesc inainte de a trece la partea comunicarii brandului (si ea la fel de improtanta)? Cati presedinti de pana acum au angajat un specialist de branding?

Si in incheiere, in timp ce miercuri, lumea #rezist-a la schimbul doi si trei in Piata Victoriei, am fost martorii unui exemplu de pozitivism si optimism. Presedintele Alexandrion Group, Nawaf Salameh, si echipa sa au recunoscut si premiat efortul, valoarea si excelenta Romaniei afara: Olimpicii Romani. Premiere cu diplome, trofee, flori, aplauze, multe aplauze si bani. Cu astfel de exemple rezistam si ne imbatam sa mergem mai departe. Iar momentul culminant a fost cand pe scena a urcat cel mai tanar paralimpic roman care a castigat bronzul la judo. ORB. Ce l-a facut sa castige medalia olimpica? Drama? Revolta interioara? Vointa? Determinarea? Vizualizarea? “Olimpicii merg mai departe atunci cand oamenii obisnuiti se opresc” (Eduard Novak, Primul Campion Paralimpic Roman la Londra 2012).

Oamenii sunt nucleul si motorul oricarui brand. Reputatia Romaniei se inalta sau prabuseste prin ei.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from Liderii merg mai departe atunci cand oamenii obisnuiti se opresc

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from Liderii merg mai departe atunci cand oamenii obisnuiti se opresc

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from Liderii merg mai departe atunci cand oamenii obisnuiti se opresc

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from Liderii merg mai departe atunci cand oamenii obisnuiti se opresc

Citeste tot articolul