INAPOI

Decision making models

Exista numeroase teorii si modele de luare a deciziilor dezvoltate de diferiti cercetatori si teoreticieni. Printre cele mai cunoscute modele se numara:

Modelul Rational-Economic: Acest model se bazeaza pe ideea ca deciziile sunt luate intr-un mod rational, cu evaluarea si compararea atenta a tuturor optiunilor disponibile. Se presupune ca individul are informatii complete, isi clarifica obiectivele si optimizeaza rezultatul luand decizia cea mai rationala in functie de criterii economice.

Modelul Incremental: Acest model sugereaza ca deciziile sunt adesea luate pe baza ajustarilor treptate ale deciziilor anterioare. Deciziile sunt luate in etape mici, evaluand treptat rezultatele si corectandu-le in functie de informatiile noi sau schimbarile circumstantelor.

Modelul Bazat pe Intuitie: Acest model subliniaza importanta intuitiei si experientei personale in luarea deciziilor. Persoana se bazeaza pe sentimente, judecati subiective si senzatii pentru a lua o decizie, fara a se baza exclusiv pe analiza rationala sau informatiile obiective.

Modelul de Luare a Deciziilor in Grup: Acest model implica implicarea mai multor persoane in procesul de luare a deciziilor. Deciziile sunt luate prin discutii si negocieri, in care fiecare membru aduce contributia sa si sunt luate in considerare mai multe puncte de vedere.

Acestea sunt doar cateva exemple de modele de luare a deciziilor si exista multe alte teorii si abordari in acest domeniu.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Branding global – America, Asia, Europa: unde se află România?

Branding global: America domină povestea, Asia tehnologia, Europa designul. Unde se poziționează România și cum pot brandurile românești urca global? Trăim într-o lume în care brandurile au devenit adevărați ambasadori geopolitici. Marile puteri globale nu [...]

Citeste tot articolul from Decision making models

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Antreprenor vs management: doua feluri de a gandi un brand

Unul creeaza sens. Celalalt il administreaza. Iar brandurile mari se nasc cand cele doua forte gasesc echilibrul. Exista doua feluri de oameni care conduc businessuri: cei care vad lumea prin ochii posibilului si cei care [...]

Citeste tot articolul from Decision making models

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Top 10 autori de branding care ne-au schimbat modul de a privi brandurile

Ca sa devii bun practician, trebuie sa citesti tot ce s-a scris. Restul e doar exercitiu. Brandingul nu l-am invatat din tutoriale. L-am invatat de la oameni care au vazut mai departe. Pentru noi, Walter [...]

Citeste tot articolul from Decision making models

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Citeste tot articolul from Decision making models

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.