Aceste întrebări pertinente te vor ajuta să-ti găsesti agenția potrivită de branding care-ti va propulsa afacerea către succes.
Drumul de la dezvoltarea unei afaceri pana la un brand nu e usor, indiferent in ce nisa te lansezi. Este lung și plin de provocări. Există multe companii in nisa, care oferă aceleași produse și servicii pe care le faci și tu, si care prezintă o concurență dură.
Pana acum ai dezvoltat afacerea dupa priceperea si cunoasterea ta. Insa acum vrei sa sari la urmatorul nivel. S-ar putea să te întrebi din start: „Ce pot face pentru ca afacerea mea să iasă în evidență să devină un brand important? O agenție de branding poate fi soluția pentru această situație.
Agențiile de branding sunt specializate în crearea de strategii pentru branduri existente sau noi și lansarea sau relansare acestora in piata; ele creeaza si fundatia pentru campanii de marketing de brand de succes, susținerea publicității și pentru alte forme de promovare. Sunt profesioniști calificați, care au lucrat in multe sectoare și sunt bine pregatiti pentru a face față tuturor nevoilor dvs. de branding, astfel încât voi să vă puteți concentra asupra altor sarcini de afaceri. Dar, deși experții în branding, precum INOVEO, vă pot ajuta să vă cresteti brandul, este important să vă faceți temele înainte de a angaja o agenție de branding.
Întrebări pertinente la colaborare cu o agenție de branding
A cumpara ceva in Romania e un adevarat rollercoaster. Sa cumperi servicii de branding e si mai si. Iată câteva întrebări pe care ar trebui să le puneți în timp ce recrutati servicii de branding.
1. Vor explica pe intelesul dvs oferta?
O adevarata agenție de branding te va invita sa va cunoasteti la birourile sale, iti va prezenta echipa si mediul in care acestia lucreaza impreuna si locul unde se va naste sau va renaste brandul tau.
Vrei sa primesti o oferta pe email pentru ca e mai simplu?
Gandeste-te ca ceea ce faci pentru brandul tau ar trebui sa fie cu mult mai mult decat atunci cand faci achizitia unei masini personale. Si de regula pentru achizitia unei masini te deplasezi pentru a cunoaste cine o vinde, pentru a intelege specificatiile tehnice. Pentru a o vedea. Deci investeti timp. Brandul tau este muuuult mai mult decat o masina. Masina este un instrument, iar brandul este de fapt generatorul tau de business si cel care te ajuta sa iti cresiti marja de profitabilitate. In consecinta e important sa faci un minim de investitie in timp pentru a cunoaste echipa in mainile careia voi da viitorului meu brand?
E important sa mi se prezinte oferta de catre cei cau au gandit-o sau e suficient sa o primesc pe email si sa o parcurg singur? Vreau sa pun intrebari daca nu inteleg ceva? E important in acest moment sa economisesc timp sau sa investesc din timpul meu pretios in intelegerea abordarii? E important sa stiu cine va lucra pentru brandul meu? E posibil sa primesc o oferta si proiectul meu sa fie pasat catre freelanceri care nici nu ma cunosc si sa intru intr-un blocaj la mijlocul proiectului si sa nu obtin rezultatele pe care agentia mi le-a promis la inceput? Asigurati-va ca agentia are argumente pentru ceea ce a cuprins in oferta, ca faceti cunostinta cu intreaga echipa cu care veti lucra, ca dati brandul dvs pe mainile unor strategi si designeri care au capacitatea sa explice si argumenteze abordarea pregatita si sa demonstreze experienta in solutionarea unor probleme similare cu care va confruntati.
2. Cum compar ofertele primite?
Brandingul este un serviciu pe care un antreprenor il contracteaza fie la inceput de drum, fie pe parcursul dezvoltarii afacerii cand simte ca si-a epuizat cunostintele si vrea sa sara la urmatorul nivel al dezvoltarii. Face o solicitare in piata si asteapta sa compare ofertele. Un proces aparent simplu, insa pe masura ce incepe sa primeasca ofertele, lucrurile se ingroasa.
Cum compar ofertele primite? Care sunt criteriile in functie de care iau decizia cu cine sa lucrez? Ce criterii sunt mai importante: financiar, cele de timp, incadrarea in deadline, echipa cu care lucrez? Tendinta este sa comparam ofertele pe principii de buget, insa e corect? Cum ar terbui sa explice agentia bugetul care a stat la baza ofertei? E bine sa am oferte comparabile? E important sa apreciez oferta care se diferentiaza? De ce? Gandeste-te ca si tu la randul tau urmaresti sa ai un brand diferentiator in piata. E suficient sa compar? Daca primesc o oferta consistenta si simt ca nu e de nasul meu merita sa ma intalnesc cu agentia sa-mi explice sau mai bine ma concentrez pe celelalte oferte pe care e mai usor sa le procesez?
Aceste intrebari sunt cu atat mai importante cu cat esti la inceput, inainte de decizia de alegere a agentiei si iti doresti sa nu dai gres. Atunci poate o scurta intalnire in care sa cunosti omul si echipa care va lucra pentru brandul tau ar fi o buna idee. Sau sa citesti despre echipa pe site. Sau poate sa citesti testimonialele de pe site sau chiar sa contactezi clientii lor.
3. Cum se vor alinia și îndeplini obiectivele dvs. de business?
Poate că v-ați gândit la viitorul afacerii dvs. și știți unde doriți să o vedeți în următorii cinci ani. Întrebați agenția de branding dacă vă poate îndeplini obiectivele? Și dacă da, atunci cum?
Cereți-le să elaboreze un plan cu privire la ceea ce au în vedere pentru afacerea dvs. Un parteneriat cu o agenție va necesita un angajament pe termen lung, deci este esențial să aflați dacă vă aflați pe aceeași lungime de unda.
4. Cum te vor ajuta să depășești provocările?
Când începeți sa va ganditi la branding, veți întâlni o mulțime de obstacole – nu este o sarcină ușoară. Fie că este vorba de concurența rivalilor sau de obstacolele dvs. interne atunci când introduceți noi produse, noi sisteme informatice, noi tehnologii, problemele specifice vor apărea întotdeauna din când în când.
Cum vă va ajuta agenția de branding să depășiți aceste provocări? Se vor dovedi aceste obstacole un factor de descurajare atunci când vin cu idei creative? Cum își vor îndeplini obiectivele în ciuda acestui fapt? Trebuie să îi întrebați despre aceste lucruri înainte de incepe colaborareacu ei.
5. Se vor incadra in limita bugetului dvs.?
Este mult mai dificil să vii cu idei creative decât să scrii un software in C++. Ideile odata aprobate trebuie sa ajunga la publicul tau tinta. Pentru asta este nevoie de investiții in doua tipuri de platforme:
1. cele pe care le detii tu si aici trebuie doar sa publici informatia intr-o maniera placuta si adecvata canalului: website, canalele proprii de facebook, instagram, piterest, linkedin, tik-tok, grupuri pe carele detii; aici resursele tin mai degraba de timp si oameni – cei care se vor ocupa de aceasta operatiune
2. cele pe care le inchiriezi sau cumperi spatiu media: TV, radio, publicatii in format print sau digital; aici e nevoie de resurse si de cunoasterea mixului de canale pe care trebuie sa il faci, cunoasterea beneficiilor e care ti le aduce fiecare canal, intelegerea bugetului si a mixului de planificare a campanie si evident resurse care tin de pregatirea materialului ce urmeaza a fi publicat pe canalele respective; ai nevoie de oameni care stiu sa cumpere media, dar si sa iti explice pe intelesul tau cele mentionate mai devreme; sunt foarte multi specialisti foarte buni, dar care vorbesc limbi straine cu tine, de aceea trebuie sa ii gasesti pe cei care te inteleg si stiu sa comunice cu tine.
Agenția de branding vă va respecta bugetul și se va incadra in limitele acestuia? Vă vor oferi o estimare înainte de a începe să lucrați împreună, astfel încât să vă puteți aloca finanțele în consecință? Fii clar în prealabil. Solicita claritate care iti va aduce rezultate.
6. Cum poți evalua munca lor din trecut?
Este esențial să evaluați activitatea trecută a agenției de branding cu care intentionati sa lucrati înainte de a semna contractul de colaborare.
Rugați-i să vă arate lucrările lor anterioare. Ce probleme au rezolvatsi ce solutii au aplicat. Examinați cu atenție proiectele lor anterioare. De asemenea, citiți testimonialele online de la clienții lor și luați legătura cu companiile cu care au mai lucrat. Nu va uitați doar la rezultatul final, ci aflați și procesul cu care ajung acolo. Lucrul cu ei a fost o experiență plăcută și fără probleme sau au necesitat o monitorizare constantă pentru a se asigura că livrează la timp? Verifică și asta.
7. Vor proteja ideile creative create pentru afacerea dvs.?
O excelentă agenție de branding va construi un parteneriat de incredere cu clienții sai. Asigurați-vă că aveti in contract drepturile de proprietate asigurate. Acest lucru vă va ajuta să va securizati creatiile obtinute in urma procesului de branding sau rebranding.
Punând aceste întrebări pertinente, puteți fi sigur că veți găsi agenția de branding potrivită pentru nevoile dvs. specifice. Ce nu va face agentia este inregistrarea marcii la OSIM sau EUIPO. De acest aspect se ocupa avocatii de proprietate intelectuala.
Cu agenția de branding potrivită va asigurati succesul cresterii brandului dvs si respectiv cresterea profitabilitatii, obiectivul fiecarui antreprenor.