Scris de Catinca Radu

Procesul de branding

“Your brand, fundamentally, is the bundle of thoughts, feelings, actions and impulses about you that people have out there in the world – and that’s why it’s so powerful.” Robert Jones

Brandingul, din punctul meu de vedere, este, in primul rand, un proces de descoperire, de constientizare a ta, ca antreprenor. Este un proces care iti ofera claritate in legatura cu planurile pe care le ai pentru compania ta si chiar poate si pentru tine la nivel personal. Este momentul in care pui pe hartie care sunt valorile tale, perspectiva ta si motivele pentru care faci ceea ce faci.

In opinia mea, o agentie de branding trebuie sa stie sa asculte, sa stie sa faciliteze workshop-urile si discutiile pentru a se asigura ca extrage toate aceste informatii. Uneori e nevoie sa vada printre randuri, sa interpreteze si sintetizeze. O agentie buna te sustine, iti ofera consultanta, este un partener de incredere cu care poti impartasi entuziasmul si pasiunea pentru businessul tau.

Aceasta este prima etapa in procesul de branding – in care tu, antreprenorul, ne primesti in lumea ta, ne faci sa te intelegem pe tine si viziunea ta. Mai departe trebuie ca noi sa studiem industria in care activezi si competitorii – aceasta fiind etapa de analiza vizuala (despre care poti citi mai multe aici).

De abia dupa ce strangem toate aceste informatii, lucram si iti prezentam Look & Feel-ul – adica rutele de identitate vizuala, care includ logo, supergrafic, imagerie, culori, manifestari ale identitatii pe diverse materiale. De asemenea, in aceasta prezentare iti aratam modul in care sunt exprimate informatiile extrase in prima etapa, pe care vrei sa le emane brandul tau, impreuna cu pozitionarea acestuia.

Mai departe trebuie ca tu sa iei o decizie: care dintre aceste rute este mai potrivita pentru viziunea brandului si mai relevanta pentru audienta ta? Acea ruta de identitate vizuala va fi apoi dezvoltata pe toate materialele de care ai nevoie, cum ar fi:
– materiale offline (carti de vizita, mape, brosuri, etc)
– materiale online (template-uri pentru social media, prezentari PowerPoint, etc)
– website
– brand book (despre care poti citi mai multe aici)

Un brand este o entitate vie. El creste, se schimba, are diverse nevoi in momentele vietii sale, astfel agentia de branding trebuie sa fie in continuare prezenta pentru a raspunde acestora si a-ti oferi sustinere constanta pentru businessul tau.

Vrei sa ne spui povestea ta si sa o transformam impreuna intr-un brand?

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul “one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Read More... from Procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Read More... from Procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Read More... from Procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Portofoliul de produse se refera la gama de produse individuale pe care o companie le ofera intr-un anumit moment. Acesta cuprinde toate produsele sau serviciile pe care le comercializeaza o companie, fie ele similare sau [...]

Read More... from Procesul de branding

Citeste tot articolul