Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Inca din bancile facultatii sau ca proaspat absolvent, designerul are mai multe optiuni, mai multe directii ce poate urma, profesional vorbind.

Cum vorbeam intr-un articol anterior (Emotia primului ambalaj desenat) profesia de designer a fost in ultimul deceniu, segmentata in mai multe ramuri, UI designer, UX designer, web designer, brand corporate identity, layout designer, game designer.

Acum dupa aptitudini, calitati, preferinte si destin 🙂 proaspatul designer poate ajunge sa lucreze intr-o agentie de publicitate, studio de creatie, firma de productie publicitara, tipografie, agentie de branding sau chiar in cadrul unei companii, corporatie, societati ce are un post sau departament dedicat,

In timp, designerul va afla ce mediu il atrage mai mult, in ce gen de colectiv poate performa si pe ce nisa vrea sa se perfectioneze.

De-a lungul carierei, am avut sansa sa experimentez toate mediile enumerate mai sus, fiecare cu modul de lucrul, genul de clienti, colectivul si specificul lor.

Astfel pentru cei la inceput de drum, lucrul intr-o agentie de publicitate full service poate fi “a doua scoala”. Aici vor gasi teme, proiecte din mai toate ariile profesionale. Campanii 360, layout-uri de print, campanii pentru mediul online, identitate vizuala, campanii ATL, BTL. Aici vor interactiona sau vor invata sa interactioneze cu oameni din industrie. Vor cunoaste departamente intregi de PR, Client service, Creatie, DTP si vor experimenta lucrul cu clientul.

In studiourile si casele de creatie aria colectivului e mai restransa. Vei fi inconjurat de oameni din departamente creative si vei invata sa lucrezi pe nisa in jurul unui brief foarte bine conceput.

Ca designer, lucrul intr-o firma de productie iti poate aduce cunostintele tehnice de care vei avea nevoie mai incolo in cariera. Vei invata tipuri de materiale, rezistenta lor, modul cum le poti combina si mai ales cum trebuie sa gandesti si cum trebuie sa pregatesti materialele in tipar. Aici vei intalni promotionalele si POSM urile.

Tipografia iti va arata cum se produce ceea ce tu creezi si pui pe hartie sau monitor.

Lucrul la “client” cum se spune in industrie te va aduce intr-un mediu complet nou pentru tine si vei fi inconjurat de colegi din toate domenile posibile. Fata de munca in agentie, va trebui sa inveti sa lucrezi pentru un singur brand. Util pentru mai tarziu in cariera.

Despre munca de designer in agentia de branding, detaliat in articolul urmator.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta continutului de calitate pe un website

Un website bine conceput si functional este esential in era digitala, dar continutul de calitate este ceea ce il transforma intr-un instrument eficient de comunicare si interactiune cu publicul. Indiferent de tipul de website pe [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Extindere brand in HORECA

Ai un business in segmentul premium de food delivery. Vrei sa iti dezvolti afacerea spre furnizarea de mancare buna la un pret corect? Exista cateva motive cheie pentru care ai lansa un brand mainstream in [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Branding energie solara

Iata cinci motive importante pentru branding intr-un business de productie si distributie de energie solara: Diferentierea de concurenta: Industria energiei solare este in plina crestere, iar concurenta este acerba. Prin branding, poti crea o identitate [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Decision making models

Exista numeroase teorii si modele de luare a deciziilor dezvoltate de diferiti cercetatori si teoreticieni. Printre cele mai cunoscute modele se numara: Modelul Rational-Economic: Acest model se bazeaza pe ideea ca deciziile sunt luate intr-un [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul