BACK

Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Inca din bancile facultatii sau ca proaspat absolvent, designerul are mai multe optiuni, mai multe directii ce poate urma, profesional vorbind.

Cum vorbeam intr-un articol anterior (Emotia primului ambalaj desenat) profesia de designer a fost in ultimul deceniu, segmentata in mai multe ramuri, UI designer, UX designer, web designer, brand corporate identity, layout designer, game designer.

Acum dupa aptitudini, calitati, preferinte si destin 🙂 proaspatul designer poate ajunge sa lucreze intr-o agentie de publicitate, studio de creatie, firma de productie publicitara, tipografie, agentie de branding sau chiar in cadrul unei companii, corporatie, societati ce are un post sau departament dedicat,

In timp, designerul va afla ce mediu il atrage mai mult, in ce gen de colectiv poate performa si pe ce nisa vrea sa se perfectioneze.

De-a lungul carierei, am avut sansa sa experimentez toate mediile enumerate mai sus, fiecare cu modul de lucrul, genul de clienti, colectivul si specificul lor.

Astfel pentru cei la inceput de drum, lucrul intr-o agentie de publicitate full service poate fi “a doua scoala”. Aici vor gasi teme, proiecte din mai toate ariile profesionale. Campanii 360, layout-uri de print, campanii pentru mediul online, identitate vizuala, campanii ATL, BTL. Aici vor interactiona sau vor invata sa interactioneze cu oameni din industrie. Vor cunoaste departamente intregi de PR, Client service, Creatie, DTP si vor experimenta lucrul cu clientul.

In studiourile si casele de creatie aria colectivului e mai restransa. Vei fi inconjurat de oameni din departamente creative si vei invata sa lucrezi pe nisa in jurul unui brief foarte bine conceput.

Ca designer, lucrul intr-o firma de productie iti poate aduce cunostintele tehnice de care vei avea nevoie mai incolo in cariera. Vei invata tipuri de materiale, rezistenta lor, modul cum le poti combina si mai ales cum trebuie sa gandesti si cum trebuie sa pregatesti materialele in tipar. Aici vei intalni promotionalele si POSM urile.

Tipografia iti va arata cum se produce ceea ce tu creezi si pui pe hartie sau monitor.

Lucrul la “client” cum se spune in industrie te va aduce intr-un mediu complet nou pentru tine si vei fi inconjurat de colegi din toate domenile posibile. Fata de munca in agentie, va trebui sa inveti sa lucrezi pentru un singur brand. Util pentru mai tarziu in cariera.

Despre munca de designer in agentia de branding, detaliat in articolul urmator.

Mai multe articole

INOVEO a scris

The Importance of Sustainable Design in Branding

If everyone is talking about sustainability, we cannot ignore discussing it from a branding perspective. Environmental awareness has always been a growing trend. Now, more than ever, brands are under increasing pressure to adopt sustainable [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

„Quirky” Sans Serif Fonts: The 2024 Trend

The evolution and shifts in trends from one season to another are most pronounced when it comes to design. This year, in graphic design among other fields, we are seeing a spotlight on a category [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

How Complex Should Your Website Be?

It’s clear that websites are becoming increasingly large and complex, with both programmers and clients contributing to this trend. Programmers want to showcase their ability to create intricate projects, while clients desire content-rich websites filled [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO Answers Questions from ZF Romanian Brands Yearbook 2024

What is the recipe for creating a brand? How long does it take to build one? How much does it cost? Where do you start and where do you end? What are the key ingredients? [...]

Read More... from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul