BACK

Dilema clientului nostru

Dilema clientului nostru: Ce sa aleg? Agentie branding, freelancer sau sa-mi angajez echipa de marketing?

Ne-am intalnit recent cu un antreprenor care ne-a inspirat sa scriem acest post. Ne grabim s-o facem sa nu pierdem momentum-ul…

Am ajuns la voi pentru ca dupa 15 ani de antreprenoriat abia anul acesta am inteles de ce am nevoie de o agentie de branding. Pana anul trecut am facut cu resurse proprii tot ce tinea de marketing; anul trecut am luat oameni care sa faca marketing (comunicare, social media, grafica), dar am realizat ca noi ii plateam si tot noi ii invatam. Si nu ne multumea asta. Si asa am ajuns la concluzia ca brandurile mari isi iau agentii ca sa invete de la ele, nu vice-versa. Si asa am ajuns la voi. [antreprenor cool, meeting 2019, la sediul galben INOVEO]
Plecand de aici ne-am gandit sa punctam cateva avantaje de a lucra cu o agentie, nu neaparat INOVEO, ci cu o agentie in general in detrimentul unui departament de marketing sau in detrimentul unui freelancer.

Avantaje:

1. Experienta in piata. Agentia este expusa anual multor proiecte din categoria ta sau din industrii si categorii diferite. Asta inseamna ca timpul alocat proiectului tau va fi mai mic, iar drumul batatorit. Gandirea laterala este de asemenea un avantaj pentru ca e interesant sa vezi cum poti sa aplici ceva din fashion in food sau ceva din FMCG in pharma, ca sa mentionez doar cateva din situatiile recent intalnite. Azi inovatia asta inseamna: tactici transdisciplinare. Iar o agentie care are la activ peste 200 de proiecte de branding cu siguranta s-a mai intalnit cu o situatie cu care te confrunti si tu acum si poate gasi o solutie mai rapid. Experienta ii confera clientului credibilitate si confort ca e pe maini bune.

2. Echipa de proiect. Vei primi o echipa de specialisti pe competente diferite care va lucra pe proiectul tau: strateg, designer, programator, project manager; fiecare membru intervine la un anumit moment in proiect. Project managerul preia feedback-ul de la client, il prelucreaza si il da mai departe echipei astfel incat sa nu inhibe echipa creativa. O parte din clientii nostri au avut experiente cu freelancerii. Un feedback sincer dat direct unui creativ poate fi luat foarte personal, acesta se blocheaza si se blocheaza tot proiectul. Un project manager este linkul dintre client si echipa de proiect din agentie. De asemenea un creativ nu poate fi in acelasi timp si creativ, si project manager, si finance-guy, si controller… decat daca e multi-tasking.

3. Incadrarea in deadline. De project manager depinde si incadrarea in deadline. Inca din prima etapa cand membrii echipei lucreaza la proiect un project manager bun pregateste urmatoarele etape si insista la client sa-i pregateasca materialele, sa stabileasca intalnirile, sa organizeze buna desfasurare a proiectului. Iar asta confera clientului confort si certitudinea ca va primi livrabilul la timp. De cele mai multe ori deadline-ul este un criteriu de evaluare a project managerului; daca nu il indeplineste, nu primeste bonusurile pentru care alearga; deci strategia pay-for-performance ajuta la succesul proiectului. Incadrarea in timing este un criteriu foarte important in mod special pentru agentie pentru ca orice mica depasire poate afecta alte proiecte pe care le deruleaza agentia, deci respectarea timingului in agentie are un argument foarte important.

4. Buget. A lucra cu o agentie inseamna sa-ti aloci un buget intre scenariul de a lucra cu un freelancer si scenariul de a-ti angaja propria echipa. Agentia trebuie sa-si acopere costurile cu echipa si investitia in echipa, cu sediul si adauga o marja. Insa clientul imparte aceste cheltuieli cu alte 2-3 proiecte pe care agentia le dezvolta simultan. Cu alte cuvinte daca ti-ai angaja propria echipa, ai avea cheltuieli de circa 2 ori mai mari. Pe de alta parte daca lucrezi cu freelancerul scoti mai putini bani din buzunar aparent pentru ca are cheltuieli mai mici, insa e posibil sa existe costuri ascunse legate de timpul pe care trebuie sa-l aloci comunicarii cu acesta.

5. Metodologia. Agentia va veni cu o abordare holistica, aproape matematica, va utiliza retete testate cu care s-au construit branduri puternice. O reteta foarte clara aduce eficienta in proiect. Clientul va aloca mai putin timp, va sti exact cand va fi nevoie de timpul sau. Proiectul se va desfasur in termenii propusi in metodologie.

Suntem mereu in cautare de proiecte ambitioase si de antreprenori care vad in cele de mai sus o valoare pentru proiectul lor. Daca esti unul dintre antreprenorii cool, da-ne un semn la hello@inoveo.ro. De-abia asteptam sa te cunoastem!

Mai multe articole

INOVEO a scris

The Importance of Sustainable Design in Branding

If everyone is talking about sustainability, we cannot ignore discussing it from a branding perspective. Environmental awareness has always been a growing trend. Now, more than ever, brands are under increasing pressure to adopt sustainable [...]

Read More... from Dilema clientului nostru

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

„Quirky” Sans Serif Fonts: The 2024 Trend

The evolution and shifts in trends from one season to another are most pronounced when it comes to design. This year, in graphic design among other fields, we are seeing a spotlight on a category [...]

Read More... from Dilema clientului nostru

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

How Complex Should Your Website Be?

It’s clear that websites are becoming increasingly large and complex, with both programmers and clients contributing to this trend. Programmers want to showcase their ability to create intricate projects, while clients desire content-rich websites filled [...]

Read More... from Dilema clientului nostru

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO Answers Questions from ZF Romanian Brands Yearbook 2024

What is the recipe for creating a brand? How long does it take to build one? How much does it cost? Where do you start and where do you end? What are the key ingredients? [...]

Read More... from Dilema clientului nostru

Citeste tot articolul