Scris de Dochita Zenoveiov

Ce face brandingul pentru un avocat?

Azi, intr-un meeting informal, ma intreba o prietena cum sa explice unui avocat nevoia de branding. Site-ul avocatului avea nevoie urgenta de rebranding.

Mai precis ce anume?
Definirea misiunii, viziunii si a valorilor, a tonului vocii si a identitatii vizuale.

Trebuie sa clarificam ca brandingul nu se refera doar la aspectul vizual sau la designul unei prezentari. Procesul de branding este unul complex, care implica definirea si comunicarea valorilor, viziunii si misiunii unei companii, crearea unei identitati unice si a unei experiente de brand coerente pentru clienti, angajati si parteneri.

Brandingul este o strategie de afaceri care isi propune sa construiasca o relatie puternica si durabila intre companie si publicul sau, prin dezvoltarea unei imagini de brand puternice si a unei identitati unice. Acest proces implica definirea si comunicarea valorilor, viziunii si misiunii companiei, precum si crearea unei imagini vizuale, a unor mesaje de marketing si a unor experiente de brand care sa sprijine aceste valori.

In procesul de branding, designul vizual este doar una dintre componente. Desi este important sa se creeze o identitate vizuala puternica, aceasta trebuie sa fie construita in jurul valorilor si a mesajelor de brand ale companiei, si sa fie consistenta in toate punctele de contact cu publicul: in ambiental, papetarie, website.

Brandingul este un proces continuu si solicita comunicare si implicare a brandului cu clientii interni ai companiei si cei externi. Daca una din valorile brandului ar fi de exemplu increderea, pentru ca asta cauta clientii, trebuie aliniate toata partea operationala la aceasta valoare. Ce inseamna incredere pentru departamentele IT, contabilitate sau PR si comunicare ale cabinetului de avocatura? Acest proces de aliniere si transformare organizationala necesita timp, mentorat si suport din partea unor companii care pot sprijini schimbarea, o pot evalua si monitoriza.

Procesul de branding este mult mai complex decat simpla creare a unui design vizual pentru o prezentare. Este o strategie de afaceri complexa care implica definirea si comunicarea valorilor, viziunii si misiunii companiei, crearea unei identitati unice si a unei experiente de brand coerente pentru clienti, angajati si parteneri, precum si dezvoltarea unei culturi organizationale puternice si a unei relatii puternice si durabile cu clientii.

Cum poate fi explicat brandingul unui avocat? O prezentare sau o brosura a acestuia – bine sau prost realizata – e ca o pledoarie. Ea poate fi atat de simpla si puternica in acelasi timp incat poate vorbi clientului in locul avocatului si cand acesta nu mai este in intalnire. Ca are un design actual sau invechit, un mesaj relevant sau nu prea, brosura tot isi face treaba. Diferenta este in cum faci ca brosura sa te reprezinte, sa vorbeasca in numele tau si sa vorbeasca de bine in numele tau, si mai mult decat atat, sa produca bunastare in absenta ta.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta continutului de calitate pe un website

Un website bine conceput si functional este esential in era digitala, dar continutul de calitate este ceea ce il transforma intr-un instrument eficient de comunicare si interactiune cu publicul. Indiferent de tipul de website pe [...]

Read More... from Ce face brandingul pentru un avocat?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Extindere brand in HORECA

Ai un business in segmentul premium de food delivery. Vrei sa iti dezvolti afacerea spre furnizarea de mancare buna la un pret corect? Exista cateva motive cheie pentru care ai lansa un brand mainstream in [...]

Read More... from Ce face brandingul pentru un avocat?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Branding energie solara

Iata cinci motive importante pentru branding intr-un business de productie si distributie de energie solara: Diferentierea de concurenta: Industria energiei solare este in plina crestere, iar concurenta este acerba. Prin branding, poti crea o identitate [...]

Read More... from Ce face brandingul pentru un avocat?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Decision making models

Exista numeroase teorii si modele de luare a deciziilor dezvoltate de diferiti cercetatori si teoreticieni. Printre cele mai cunoscute modele se numara: Modelul Rational-Economic: Acest model se bazeaza pe ideea ca deciziile sunt luate intr-un [...]

Read More... from Ce face brandingul pentru un avocat?

Citeste tot articolul